dinsdag 12 november 2013

Herinnert U zich deze nog ? PENSIOEN BIJ 67 JAAR

(2010)
Je zult mij niet gauw horen klagen over wat er regering met mijn belasting centen doet , maar nu de regering iedereen pas met z'n 67e met pensioen kan wil ik toch eens in de geschiedenis kijken ..
In de jaren 60 was de economie ongekend hoog en had Nederland het beste sociale systeem ter wereld.. Overal was een grote bak met geld voor waar mensen geld uit kregen die het nodig hebben ..
Deze bakken met geld behoorden bij volks verzekeringen waar iedere Nederlander aan mee betaalde middels de loonbelasting ...
Maar in in de jaren 70 zakte de economie in en had de regering geld nodig en werd het woord bezuinigen ingevoerd
De regering keek verlekkerd naar die grote bakken geld van de volk verzekeringen die alleen maar bezig waren burgers uit te betalen die het nodig hadden ..
Ach die burgers konden het wel met wat minder vond de regering zodat die een graai kon doen in dat geld om hun eigen stommiteiten een beetje goed te maken ..
Het eerste fonds dat werd leeggeroofd was het ziekenfonds weet u nog ? eerst gingen er een heel stel dingen uit, toen moesten we bij betalen, toen moesten ineens een nominale premie betalen en...........

Toen kwam ineens het nieuwe zorgstelsel iedereen moest bij een verzekerings maatschappij..
Tja de ziekenfonds pot was leeg he ?? al die zieken toch he ?
Of had de regering een beetje teveel gegraaid ?
Maar ach er waren nog meer potten die leeg konden worden gegraaid:
De ziekte wet pot was gauw leeg ,
Ook de WAO pot was niet veilig
De werkloosheidsfondsen kregen ook een gevoelige knauw.
En nu is de AOW pot aan de beurt ..
Al die miljarden die uit al deze fondsen zijn geroofd door de diverse regeringen zijn gebruikt voor dingen waar ze nooit voor bedoeld waren..

Zie je het patroon ??
En intussen krijgen wij bij elke versobering of zelfs bij het verdwijnen van een regeling te horen dat het nieuwe systeem waarbij je meer betaalt en minder krijgt een verbetering is (het stelsel van nieuwe zorgen ) nou zo lust ik er ook wel een paar

En zijn de premies van de volks verzekeringen ook lager geworden ? misschien een ietsiepietsie maar dat werd wel weer met hogere accijnzen terug gepakt
En ALLE politieke partijen die ooit in een regering hebben gezeten hebben mee gedaan aan dit graaien ..

Waarom ik er zo boos over ben ?

Omdat ik 42 dagen te laat ben geboren dreigt dat twee jaar van mijn leven worden gestolen door dat stelletje .......... laar ik me maar inhouden GRRRRRR ....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten